AMINA

Hej

MY.EVERYDAY.MAKEUP.

Kategori: BEAUTY

ögonfransböjare - shiseido / puder - maybelline fit me / mineral foundation 'warm tan' - id / wonder blush 'cairo' - make up store / concealer 'care & cover dark' - make up store / eyeliner - elf cosmetics / ögonpenna 'vanilla' - make up store / ögonskugga 'soul' - id minerals / liquid concealer '04 beige rosé' - lancome
 
Detta är mer eller mindre min dagliga makeup, älskar det mesta på bilden. Det jag inte gillar är budgetpudret från maybelline fit me, känns tungt och tjockt när man applicerat det, lite lyster i det men annars fyller den ingen funktion. Men det är ju alltid kul att prova nua produkter. Jag tycker det är bra med ett par olika concealers (då det är olika saker jag täcker) här har jag en lite mörkare tjockare och en i flytande form som är ljusare, båda är bra men jag älskar den flytande från lancome, ganska dryg också! Primern från smashbox den bästa (har tidigare använt primers från lancome, elf, makeup store o id) men nu börjar den ta slut men den kommer jag absolut att köpa igen. En ljus shimmer-skugga bör man alltid ha i necessären, jag använder ofta denna som highlighter. Brukar egentligen bara använda pressade skuggor så som muffin, pink frost eller charity från make up store men blev så otroligt less på att de alltid gick sönder, så nu köpte jag en som inte kunde gå sönder mera haha. När vi är inne på mineraler kan jag passa på att hylla minn nya rouge, har nu använt det i någon vecka och är supernöjd!!!! har alltid kännt mig obekväm med puder-rouge, tänkte att de skulle vara svårapplicerat och se onaturligt ut men detta ger så otroligt fin lyster och är lätt att lägga. Åh, jag älskar verkligen smink.

Kommentarer

  • Matilda säger:

    Tihiii, klart vi ska följa varann på bloglööövin! Vill du vara med och tävla om "Dagens blogg"? Just nu kan du vinna tre länkningar ^^

    Haha. Skorna är jättesköna, och svin-jävla-billiga att beställa via ebay.

    Svar: hehe, är så less!!!! asvärt isf, smart drag
    AMINA

    2012-06-21 | 11:34:58
    Bloggadress: http://matildarodin.blogg.se

Kommentera inlägget här: